Egészség Blog

Ismerjük meg közelebbről az epe funkciót, mert már csak akkor hallunk róla, ha a hólyagot el kell távolítani vagy epekövesség gyanúja áll fenn. Ismét a prevenció lesz a kulcs.

A herpeszvírusok felerősödése a szervezetünkben mindig erőteljes jelzéssel bírnak: kiürültek raktáraink, a stresszt nem megfelelően kezeljük, adrenalin-rendszerünk túlterhelt (mellékvese), étkezésünk nem kiegyensúlyozott, immunrendszerünk, májunk is pátyolgatásra szorul.

A 21. századi ember egyik gyengéje a feldolgozott élelmiszerek kategóriája, mert rendíthetetlen fogyasztóvá lett nevelve. Sokan megtapasztalhatták már a függőség állapotát.

Nem egy újabb szélsőséges táplálkozási irányzatot rejt ez a kifejezés, hanem

Az egészség a konyhában kezdődik!
Általában a gondosan megválogatott élelmiszerek, nyersanyagok jutnak eszünkbe erről a mondásról.
Ha már főzünk-sütünk a legjobb tudásunk szerint, érdemes eszközeinket is megfelelően kiválasztani, hiszen a konyhai edényekben készül el mindennapi betevőnk!
🍳🥘 3 problémás konyhai kisegítő 🥘🍳
1. 🍳
A teflonos konyhai...

Tanácsadásaim során mindig külön figyelmet fordítok 🔸 ️az Omega-3 és az Omega-6 zsírsavak 🔸 ️arányának kérdéskörére.
Már a mákolajas posztban is említettem ezt a fontos, sokszor egészségre káros tényezőt.
Mivel a növényi olajok nagy része Omega-6-ban, linolsavban gazdag (túlzott mennyiségben gyulladásemelő), és hőre sérülékeny (reakció az...

A káposzta elhanyagolt státuszba került a konyhában, és a legtöbbünk emlékeiben is a porcukorral "hintett" káposztás tészta elevenedik meg. Amit lehetett imádni vagy utálni.
A fejes káposzta és lila (sokunknak vörös) káposzta kiváló élelmiszerek, és egyben pénztárcabarát megoldások.
A lila káposzta csodálatos színe már árulkodó, hiszen ezek a...

1. Immunerősítő: vírus-és baktériumölő (paraziták ellen), szájfertőtlenítésre is alkalmas
2. Gyulladáscsökkentő: bővelkedik antioxidánsokban, polifenolokban
3. Máj-és epetámogató
4. Stabilizálja a vércukorszintet
5. Emésztőenzimek termelését serkenti
6. Trigliceridszintet csökkenti
7. Természetes tartósító ételekben
8. Fokozza a vérkeringést, perifériákat...

Ha szeretnél személyesen is konzultálni egészségedről, jelentkezz szaktanácsadásra!