Egészség Blog

KARDAMOM

2019.11.24

Itthon elsősorban a téli sütemények összetevőjeként ismerjük a kardamomt, amely az indiai fűszerkeverékek (garam masala) állandó komponense.
Kakaónkba, teánkba, kávénkba is tehetjük, húsételek és köretek kiváló kiegészítője lehet.
A kardamom:
1. Serkenti a vérkeringést: afrodiziákum, melegítő hatású
2. Vírus- és baktériumölő: húgyúti fertőzések,...

A galagonya termése sajnos nem a legnépszerűbb gyümölcsünk...de mostantól ne sétáljunk el mellette! Ha lekvárok készítésébe nem vágnánk bele, ne feledjük, hogy teaként fogyasztva is kifejti áldásos hatásait.
1. Antioxidánsokban gazdag: kvercetin, rutin (immunerősítő, oxidatív stressz elleni védekezés)
2. A polifenolok miatt szívtámogató hatása...

A történet szerint Apollón beleszeretett a szépséges Daphnéba. A nimfa megkéri az isteneket, hogy valamit tegyenek, mert nem tud megszabadulni a folyton epekedő és sóvárgó Apollóntól. Ők pedig meghallgatva az esdeklő szavakat: Daphnét babérfává változtatják. Apollón utána a fát is szentként tisztelte.
Visszatérve a realitás talajára :)
A babér:
1. 🍃...

1. Enzimeket (amiláz, lipáz stb.), vitaminokat (E-, B12-vitamin, kolin stb.) ásványi anyagokat (szelén, cink stb.), aloint, béta-karotint, lignint tartalmaz
2. Gyulladáscsökkentő: IBS-ben, Crohn-betegségben alkalmazható
3. Bélpolipok ellen is bevethető
4. Indián javallatok: székrekedés, bőrproblémák, bélférgesség, bélgyulladás, fertőzések ( E. coli,...

💚 Támogatja a lépet, a májat, mirigyeket
💚 Vértisztító
💚 Koleszterinszintet csökkentő
💚 Antioxidáns hatású, gyulladáscsökkentő (pl. szulforafán, klorofill)
💚 Vércukorszintet szabályozó
💚 Kiváló táplálék a belek számára (magas rosttartalmú)
💚 Idegrendszert is támogatja (az ásványi anyagok aránya, mennyisége miatt)
80-90 g (párolt) 💚kelbimbó💚...

1. 💛 C-vitaminban gazdag
2. 🧡 Antiszeptikus (fitoncid)
3. 💛 Egyéb más tápanyagokban is bővelkedik: B1-vitamin, B2-vitamin, B3-vitamin, B6-vitamin, folát, E-vitamin
4. 🧡 Mikroelem-tartalma is jelentős: vas, kálium, mangán, bór, réz, nikkel, kálcium, kén
5. 💛 Antioxidánsokban, bioflavonoidokban bővelkedik: kvercetin, kempferol, izokvercetin, betain,...

1. Indol-3-karbinol /keresztesvirágúakban/: xenoösztrogének kivezetése (ösztrogén-dominancia esetén)
2. Schizandra: mellékvese támogatója, xenoösztrogének kivezetése (ösztrogén-dominancia esetén)
3. Vöröshere: ösztrogénszint kiegyenlítése, xenoösztrogének kivezetése (ösztrogén-dominancia esetén)
4. Barátcserje: menzesz beállítása, premenstruációs...

Készítettem ebben a témakörben egy rövid összefoglalót, mert több levelet, kérdést kaptam a napokban.
Fontos tudnunk, hogy az étrend-kiegészítők nem csodaszerek, komplex táplálkozási (és egyéb változtatások!) irányelvek is szükségesek.

Az antioxidánsokról biztosan hallottál már, hiszen szinte minden étrend-kiegészítő reklámjában vagy egészséggel foglalkozó cikkben olvashatod ezt a kifejezést. Antioxidánsnak nevezzük azokat az anyagokat, amelyek csökkentik, gátolják az oxidációs folyamatokat a szervezetünkben. Így a szabadgyökökkel szemben is hatékonyan felvehetjük a harcot.

Ha szeretnél személyesen is konzultálni egészségedről, jelentkezz szaktanácsadásra!